Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789462080751 |
Digitale en mobiele media spelen een steeds belangrijkere rol in het alledaagse stedelijke leven. Het lijkt vooral een praktische aangelegenheid: dankzij deze technologieën kunnen we ons leven handiger en duurzamer organiseren. Onze steden worden dankzij technologische ontwikkelingen smart cities. In het boek De stad als interface beschrijft Martijn de Waal hoe deze toepassingen de manier veranderen waarop het stedelijk leven vorm krijgt en hoe wij onze gebouwde omgeving ervaren. Maar de opkomst van deze urban media stelt ons ook voor een belangrijk filosofisch vraagstuk: wat betekenen ze voor de manier waarop de stad als gemeenschap functioneert? Aan de hand van gedetailleerde voorbeelden van nieuwe media gebruiken én historische casestudys laat Martijn de Waal zien hoe nieuwe technologieën in eerste instantie bijdragen aan verdere individualisering en liberalisering van de stedelijke samenleving. Maar willen mensen nog wel wonen in een stad die zo slim is?