Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789047010135 |
De hark is die typische manier waarop managementbureaucratieën zichzelf tekenen. Beslissers bovenin, doeners onderaan. Soms nuttig, maar meestal kan die hark maar beter in de schuur blijven, waar hij hoort. Toch zijn we zowat alles in harken gaan organiseren. In dit boek wordt duidelijk hoe het zover gekomen is. En hoe we daar weer voorbij geraken. Want hoe zorg je dan wel dat je organisatie een goed samenwerkend geheel blijft? Het antwoord op deze vraag begint met vier inzichten: 1. Niet organisaties hebben een doel, maar mensen. En hun doel is gekoppeld aan het vak dat ze uitoefenen. 2. Als je organiseert met de menselijke maat, waarin iedereen alles kan overzien, heb je geen sturing van buitenaf nodig. 3. Het systeem moet daarmee onverkort dienstbaar zijn aan de mens, niet andersom. 4. Als volwassen vakmensen vruchtbare samenwerkingsrelaties zoeken, doen ze dat ook voorbij de hark. In onze Rijnlandse geschiedenis liggen de antwoorden voor het oprapen: heel praktische lessen. In dit boek lees je hoe je die lessen - de fundamenten onder het Rijnlands denken - kunt interpreteren en toepassen in je eigen organisatie.